Historia świata ów gry dzieje się 10 lat po pokonaniu Przez Ichigo i Uraharę Aizena. Jak się okazało, niedobitki Arrancarów stworzyły nową espadę, prawdziwą, nie sztucznie stworzoną. Tym samym stworzyły nowe zagrożenie dla Soul Society. Inne rasy jednak także nie próżnowały. Quincy odkryli kamień "Oni" źródło mocy pierwszego Quincy, dzięki czemu stali się potężniejsi niż kiedykolwiek wcześniej. Bounto odnaleźli swoje sekrety swoich przodków także stając się silniejszymi. Szykuje się nowa- większa wojna niż kiedykolwiek wcześniej. Po której stronie staniesz? Czy Shinigami zdołają powstrzymać Bounto i Arrancarów?
* Świadomość duchowa: widzą Pustych, dusze i Shinigami a także wstęgi dusz.
* Pochłanianie energii duchowej: pochłanianie cząsteczek duchowych z otoczenia by się wzmocnić. Mogą pochłaniać zarówno cząsteczki duchowe jak i energię duchową.
* Manipulowanie cząsteczkami duchowymi: mogą skoncentrować cząsteczki ducha i formować je w dowolny sposób. Najczęściej formują je w łuk i strzały, ale mają możliwość skoncentrowania ich w miecz lub ładunek wybuchowy.
* Technika srebrnych rurek: przetrzymują w małych srebrnych rurkach skoncentrowane cząsteczki ducha. Po otworzeniu takiej rurki wypowiadają zaklęcia wywołujące dane efekty (np. związanie przeciwnika czy uszkodzenia ciała przeciwnika). Bardziej doświadczeni Quincy nie używją srebrnych rurek, ale własnej energii ducha by rzucać zaklęcia. Znane zaklęcia:
* Heizen (jap. 圣噬, haizen?, niem. ciepło) tworzy prostokątne wiązki energii przechodzące przez przeciwnika. Aktywowane komendą "poczuj gniew bitwy i zaakceptuj ten święty kielich - święte cięcie
* Gritz tworzy pentagram wokół przeciwnika zatrzymując go w środku. Aktywowane komendą "srebrny pręt uderza o pięciopalczaste, kamienne podłoże - pięciokrotne przytrzymujące ramy
* Wolke tworzy duży strumień powietrza/ładunek, może zostać użyte do złagodzenia skutków upadku. Aktywowane komendą: "Czara nachylona na zachód - szmaragdowy gral
* Sprenger tworzy znak w kształcie pentagramu i wywołuje wybuch w jego obrębie. Zaklęcie to jest niepraktyczne w czasie walki jednej osoby z przeciwnikiem gdyż w czasie przeznaczonym na jego aktywowanie nie można robic nic innego.
* Hirenkyaku: błyskawiczne ruchy używane przez Quincy (odpowiednik Shunpo).
* Łuki: narzędzie walki Quincy. Stworzone są z energii ducha podobnie jak ich strzały. Każdy łuk ma 3 formy; pierwotną. do której uwolnienia wystarczy posiadanie krzyża Quincy, każdy jest inny (choć mogą być podobne). Kolejna forma powstaje przy używaniu specjalnej rękawicy, łuk ma wtedy zwiększoną moc (lepiej pobiera i spręża cząsteczki ducha). Ostateczna forma (Quincy) osiągana jest po zdjęciu rękawicy (gdy była już wcześniej użytkowana), daje ogromną moc, lecz jedynie na krótko. Po jej zużyciu Quincy traci swoje moce całkowicie.
Offline